Lekarze, farmaceuci, pacjenci…

Produkty farmaceutyczne dzielą się najogólniej na dwie grupy – leki, których zakup możliwy jest jedynie z przepisu lekarza, oraz ogólnodostępne środki farmakologiczne. O ile w przypadku tych drugich największy wpływ na dokonanie transakcji mają farmaceuta i sam klient, o tyle w pierwszym wypadku decyzję w zasadzie podejmuje lekarz – zatem różni się także potencjalny target strategii marketingowej produktu. Dzięki wiedzy dotyczącej rynku oraz  potrzeb i przekonań właściwych grupom targetowym doświadczeni gracze rynkowi utrwalają wciąż swoją przewagę. Pozwala im na to nie tylko doświadczenie, ale i…

FMCG

Jako, że generowanie zysków poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów stanowi najkrótszą funkcjonalną definicję marketingu, nie trudno dowieść, że marketing w branży dóbr szybkozbywalnych to istna jazda na rollercoasterze. Kiedy w grę wchodzi szczoteczka do zębów lub płatki kosmetyczne – my, konsumenci, jesteśmy niewierni. Ze sklepowej półki często bierzemy to, co akurat ma ładny kolor lub ciekawy kształt albo wręcz pasuje nam do wystroju łazienki. Chętnie kierujemy się także ceną, choć ta w przypadku dóbr szybkorotacyjnych zwykle nie różni się znacząco. Adidasy, jeansy, gerberki… Zdarzają się jednak…

Przystępność badań – omnibus

Badania rynku stanowią ważną część procesu decyzyjnego w największych przedsiębiorstwach. Nie tylko dlatego, że je na to stać – lecz dlatego, że nie stać ich, żeby nie korzystać z mądrości badań, którym często zawdzięczają swą czołową pozycję. Podstawą oferty skierowanej do konsumentów najlepiej uczynić właśnie oczekiwania tej grupy. Nowoczesne metody socjologiczne pozwalają na zapoznanie się z opiniami klientów znacznie szybciej i taniej, niż do tej pory było to możliwe. W wydanym ponad 10 lat temu podręczniku badań rynku przeczytać można, że pojedynczy projekt kosztuje tyle…

Pewność dzięki badaniom

Badania sondażowe są dla firmy tym, czym dla zdrowego człowieka profilaktyka. Oprócz tego, że warunkują zdrowy rozwój i szybkie reagowanie na zagrożenia, w coraz lepiej poinformowanym społeczeństwie stanowią modny wyznacznik statusu. Badania do niedawna były domeną naukowców, hermetycznie zamkniętych w uczelnianych katedrach, skąd żaden pomysł nie miał możliwości przeniknąć dalej. Dziś dzięki coraz chętniej podejmowanej współpracy technologie opracowywane na uczelniach usprawniają pracę firm. Dzięki możliwościom technologicznym badania opinii i wszelkiego rodzaju sondaże stały się dostępne dla każdego przedsiębiorstwa, w którym znajdzie się komputer z Internetem…

Badania produktu jako niezbędne narzędzie planowania rozwoju firmy

To produkt (bądź też usługa) jest zasadniczym elementem wykorzystywanym do tworzenia więzi między klientem a przedsiębiorstwem. Dzięki produktowi konsument poznaje markę, a jeśli jest zadowolony, to staje się stałym klientem. Można o tym zapomnieć, zwłaszcza w ciągłej pogoni za ciekawą reklamą, badaniami popytu i podaży, wrażliwości cenowej itp. Priorytetem dla rozwijającej się firmy powinno być sformułowanie potrzeb klientów odnośnie nowo powstającego lub modyfikowanego produktu. Temu służą badania produktu, będące częścią ogromnego obszaru, jakim są badania rynku. Dzięki profesjonalnie przeprowadzonej analizie opartej na danych pochodzących z badania…