Badania kliniczne

Firmy badawcze nieustannie rozszerzają swoją ofertę aby stać się konkurencyjnymi. Oprócz badań marketingowych, satysfakcji klienta lub pracownika, rynku i opinii, rynku pracy, aktualnie firmy badawcze przeprowadzają badania dla rynku medycznego i farmaceutycznego lub dla jednostek naukowych. Firmy farmaceutyczne przed wprowadzeniem nowego leku, urządzenia lub nowej metody terapii często zlecają przeprowadzenie tzw. badań klinicznych. Mają one na celu przede wszystkim pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wprowadzenia produktu na rynek. W przypadku kiedy wynik badania klinicznego jest negatywny, firma ma możliwość wprowadzenia modyfikacji zgodnie ze wskazaniami respondentów…

Panel badań internetowych

Firmy z rozwijającej się wciąż branży badawczo-rozwojowej, korzystają z coraz to nowszych metod prowadzenia badań. Skutecznością w realizacji badań cechują się przede wszystkim ankiety internetowe, najczęściej udostępniane w panelu internetowym. Bardzo często ankiety zamieszczane na tego typu panelach są płatne, co oznacza, że przez Internet można zarabiać nie tylko podczas sprzedaży internetowej. Korzyść z funkcjonowania tego typu ankiet jest obopólna. Respondent otrzymuje bonifikaty w formie finansowej, zaś firma realizująca badanie odnosi korzyść w formie oszczędności. Papierowy odpowiednik ankiety jest bowiem droższy aniżeli forma internetowa. Ponadto…

Fenomenalni programiści

Informatyka to dziedzina dla ludzi pochłoniętych pasją. Jej adepci idealnie przystosowali się do łączenia pracy i hobby. W świecie wirtualnym znajdują jednocześnie pracę i rozrywkę, łącząc radość, jaką daje im nowatorskie połączenie, umożliwiające przełom w projekcie informatycznym z radością, jaką czerpią z internetowej rozrywki. Zdarza się, że z uporem poszukują rozwiązania jakiegoś problemu, ucząc się niezliczonej ilości kodów programowania, przeglądając dziesiątki stron i poradników, czy oglądając how-to na youtube.com. Szaleni pasjonaci, dla których nie ma granicy pomiędzy pracą a zabawą to naukowcy naszych czasów, którzy…

Tajemniczy klient – rozwiązanie dla firm

Każda firma stara się prowadzić badania klientów. Jeśli jest to firma średnia bądź duża, zleca ich przeprowadzenie profesjonalnym agencjom badawczym. Jednak małe przedsiębiorstwa również je prowadzą, w ograniczonych środkami ramach. Najprostszym badaniem w ich przypadku jest pytanie klientów osobiście o stopień ich zadowolenia, czy pytanie z jakiego źródła dowiedzieli się o firmie. Jeśli od swoich znajomych, to oznacza właśnie zadowolonych klientów. W tym tekście skupimy się jednak na profesjonalnych badaniach marketingowych i badaniach rynku w postaci tajemniczego klienta. Jest to technika badawcza używana w przypadkach,…

Characteristics of market research in Poland

For FMCG (Fast Moving Consumer Goods) or CPG (Consumer Packaged Goods) industry it is very important to conduct market surveys Poland. In this industry is essential for companies to constantly upgrade their position, this includes social media activity, sales analysis, brand tracking, consumer panels, shopper data and many more. This industry includes such branches as: food stuff, soft drinks, alcohol, tobacco, paper products, electronics, detergents and others. With such giants as Coca-Cola, Pepsi, Kraft, Heinz, Nestle, Unilever, Procter & Gamble. It is worth annually billion…