Dobry pierwszy kontakt minimalizuje strach przed lekarzem

Paraliżujący strach przed wizytą u lekarza… Znacie to uczucie? Statystycznie te „obawy” nie są niczym nadzwyczajnym. Polacy lubią rozmawiać o swoim zdrowiu. Chętnie dzielą się nowinkami z branży medycznej i przeszukują medyczne zasoby Internetu. Przed wizytą u lekarza w realu wielu z nas broni się jednak na wszelkie sposoby. Boimy się bólu i diagnozy. Dzieje się tak choć wiemy, że w przypadku dolegliwości z wizytą u lekarza po prostu nie wolno zwlekać, a czas tyko pracuje na naszą korzyść.   Kogo boi się polski pacjent?…

CATI czy CAWI? Którą metodę wybrać? Czy jedna jest lepsza od drugiej?

CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) jest to metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku. System, który wykorzystuje oprogramowanie komputerowe towarzyszące ankieterowi przy przeprowadzaniu wywiadu prowadzonego drogą telefoniczną. Odpowiedzi zaznaczane są w komputerowej wersji ankiety. Do zalet takiej formy badań należy przede wszystkim stosunkowo krótki czas zbierania danych. Dzwoniąc z jednego miejsca możemy przebadać ogromną grupę respondentów i dotrzeć do tych, do których ciężko dotrzeć fizycznie. Gromadzenie danych bezpośrednio na komputerze pozwala zaraz po zakończeniu badania przystąpić do analizy wyników. Należy zaznaczyć, że metoda CATI wybierana…

Narzędzie skupione na wiarygodności danych

W odpowiedzi na pojawiające się wyzwania na rynku badawczym powstają narzędzia, które mają w pozytywny sposób wpłynąć na przebieg procesu badawczego. Możliwe jest to dzięki wprowadzeniu fachowych oprogramowań (system clinical trial software), które będą wpływać na przebieg przeprowadzanego procesu badawczego. Oprogramowanie takie zostało zastosowane w narzędziu, jakim jest eCRF. System, który ma na uwadze efekty Przywołane wyżej narzędzie jest elektroniczną wersją kart obserwacji klinicznej. Wykorzystuje się je w takich procesach badawczych jak: badania kliniczne, rejestry medyczne, a nawet badania obserwacyjne i naukowe. Z pewnością o…

Zalety badań zadowolenia klienta

Prowadząc badania skoncentrowane na poziomie zadowolenia konsumentów należy zwrócić uwagę na jego znaczenie w odniesieniu do osiąganych sukcesów. Między innymi badania satysfakcji klientów pozwalają na osiąganie przewagi nad konkurencją dzięki właściwemu rozpoznaniu oraz zrealizowaniu oczekiwań odbiorców rynku. Badania takie w głównej mierze wskazują aktualny poziom zadowolenia w związku z dostosowaniem oferty do wymagań konsumentów.   Z pomysłem na przyszłość O satysfakcji można powiedzieć także, iż: jej wysoki poziom motywuje do rekomendacji; pozwala podnieść poziom sprzedaży; umożliwia wychwycenie dotąd niezauważanych kwestii; odpowiada za pozyskanie klientów lojalnych.…

CAWI jako technika badań ilościowych

Mówiąc o badaniach ilościowych ma się na myśli ujęcie rzeczywistości w aspekcie liczb, co pozwala na odcięcie się od pytań koncentrujących się na: dlaczego. A co za tym idzie na przykład technika CAWI pozwala na zrozumienie rzeczywistości w pewien sposób uproszczonej. Dlatego też metody ilościowe nigdy nie powinny być stosowane w oderwaniu od metod jakościowych. Ujęcie rzeczywistości przy uwzględnieniu zarazem pytań ile i dlaczego pozwala na wieloaspektowe zrozumienie rzeczywistości z uwzględnieniem wszelkich niejasności. Trzy główne zalety Wykorzystanie techniki CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) pozwala na zastosowanie…